رئیس هیات تکواندو استان یزد با بیان اینکه تکواندو از سالمترین وپاک ترین ورزش های کشور است گفت: ورزش تکواندو با فرهنگ نزدیکی وقرابت خاصی دارد وبهترین مدال های کشور در این رشته کسب شده است.


 محمود عالیشوندی، رئیس هیات تکواندو استان یزد عصر روز گذشته(22شهریور) در آئین آغازین شانزدهمين دوره مسابقات قهرماني نونهالان دختر کشور در ورزشگاه شاهدیه اظهارداشت: همه ایران چشم امیدشان به شما به عنوان آینده سازان ورزش این کشور است.


عالیشوندی با بیان اینکه باید مسابقات مکانی برای آموزش و درس گرفتن باشد خاطرنشان کرد: ورزشکاران نونهال باید احترام به بزرگترها و پیشکسوت را در این مسابقات درس بگیرند.


وی افزود: باید در کنار برگزاری مسابقات و تقویت جسم به مسائل آموزشی و فرهنگی در مسابقات نیز توجه شود.


عالیشوندی در ادامه به ویژگی ها استان یزد اشاره کرد و اظهارداشت: استان یزد در18 سال متوالی در کنکور سراسری رتبه اول کشور را کسب کرده است.


وی با اشاره به جلوه های های قنوت، قنات وقناعت در یزد خاطرنشان کرد: یزد 700 هکتار بافت تاریخی دارد و اولین شهر خشتی جهان بشمار می رود.


زهرا سروی ، نايب رئيس بانوان فدراسيون تكواندو كشور نیز در این مراسم اظهاردااشت: در شانزدهمين دوره مسابقات قهرماني نونهالان دختر کشور 25 استان در قابل 26 تیم حضور دارند.


وی افزود: در این مسابقات بیش از 350 ورزشکار، مربی و داورحضور دارند وبه برگزاری مسابقات کمک می کنند.


اجرای سرود، و رژه شرکت کنندگان از مقابل جایگاه از دیگر بخش های این مراسم بود.


در پایان نیز مدال و لوح نفرات برتر پنج وزن اول اهدا شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا